De voorinschrijving 2017 is gesloten, er is nog de mogelijkheid tot na-inschrijving voor alle afstanden tot 1 uur voor de start.

 

Inschrijven

 

Wilt u controleren of de inschrijving goed gegaan is?

Dat kan hieronder.

Controle

 

 

Na-inschrijven kan tot 1 uur voor de start.

 

 

Kosten kidsrun:            €  2.50

Kosten 5 kilometer:      €  5.00

Kosten 15 kilometer:    € 10.00

Kosten 25 kilometer:    € 15.00

Kosten 50 kilometer:    € 20.00

 

NB.: vanwege de kosten, voorbereidingen en de benodigde vrijwilligers hebben we voor de 50 km een minimum aantal deelnemers van 50 personen moeten instellen. Wanneer het minimum aantal deelnemers niet behaald wordt bieden we als alternatief om 2 x de 25 km te lopen. Dit zal per mail kenbaar worden gemaakt. 

 

LET OP! Voor alle afstanden geldt een maximum aantal deelnemers:

15 km: maximaal 200 deelnemers.

5-25-50 km: maximaal 150 deelnemers per afstand.

Kidsmile: maximaal 100 deelnemers. 

 

 

 

Het gestelde minimum van 50 voor-inschrijvingen voor de 50 km is helaas niet gehaald. Zoals vermeld passen we de route aan naar 2 x een ronde van 25 km. Deze route is net zo mooi en bevat meer klimmetjes en hoogtemeters.
De voor-ingeschreven lopers hebben inmiddels een mail hierover ontvangen.

 

Voor het actuele aantal inschrijvingen, zie deelnemers

 

 

 

Voorbereiding

Trailrunning heeft wel wat weg van de crosslopen of veldlopen die binnen de atletieksport in het winterseizoen worden georganiseerd.  Toch is er een verschil. De loopafstanden zijn in principe wat langer dan bij de crossen. Terwijl de maximale afstand van een cross meestal zo’n 12 kilometer bedraagt gaat het bij traillopen meestal  wel om afstanden van minimaal 10 kilometer tot wel ruim meer dan de afstand van een marathon. De organisatie van de Woldbergtrail heeft voor hen die willen kennismaken met de trail een loop over 5 kilometer uitgezet en voor de echte ervaren liefhebbers van de trail is er een  loop over een parcours van wel 50 kilometer!

Lopers in een cross of veldloop gebruiken vaak spikes , met wat langere punten voor goede grip, maar bij trailrunning zijn trailschoenen minder belastend voor de voeten maar geven toch veel grip op de ondergrond. Voor de 5 en eventueel de 15 kilometer kunnen lopers volstaan met gewone hardloopschoenen, maar voor langere afstanden zijn echte trailschoenen een aanrader.